באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

מה זה ריהוט גן ראטן?

מה זה ריהוט גן ראטן?

הקשישים מבינינו עדיין זוכרים בערגה את הבדואים בחופי דהב ונואיבה, את החופשות בחושות מחופות כפות הדקלים, החופים הזהובים המשתרעים עד היכן שהעין יכולה לראות, הקפה המר והמתוק בו זמנית המתבשל בפינג'ן, הנרגילות, ובעיקר – הרהיטים הקלועים העשויים קש, אשר נחקקו בזיכרוננו, עד כדי כך, ששנים לאחר מכן, היינו נוסעים לכפרים הדרוזיים דליית אל-כרמל ועוספיא, רק על מנת לחזור משם עם כונניות או כורסאות קלועות מקש (ככה כינו את החומר ממנו הן היו עשויות), שהזכירו לנו את הריחות, הקולות והחוויות מאותן חופשות נהדרות על החוף.

 

שנים לאחר מכן, אנחנו כבר לא כ"כ נוסעים לדהב ולנואיבה, אבל רהיטי הראטן (זוכרים את ריהוט הקש שעליו דיברנו? אז מסתבר שזה לא קש, אלא סיב טבעי מסוג אחר, וקוראים לו "ראטן") שוב כאן, והם מדהימים יותר מתמיד.

 

ראטן טבעי, ראטן סינטטי, ולמה דווקא ריהוט גן ראטן?

ראטן טבעי הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים בעולם, כאשר רוצים ליצור ריהוט במראה כפרי שאיננו "כבד" לעין מידי (עבור הריהוט הכפרי ה"כבד" יותר לעין משתמשים בעץ). אולם, למרות יופיו, ראטן טבעי רגיש לשמש, ללחות ולשינויים קיצוניים במזג האוויר, מה שגורם לו לבלאי מואץ, להישחקות הסיבים ולהיפרמותה של הקליעה (או השזירה) המאפיינת את רהיטי הראטן.

 

כך שריהוט גן עשוי ראטן טבעי יכול להיות מדהים ביופיו, אבל חייו קצרים, במיוחד כשהוא נמצא מחוץ לבית. מאידך, קיים הראטן הסינטטי, עשוי מסיב פוליאתילן או PVC, אשר במהלך ייצורו נוספים לו חומרי צבע לכל אורך ועומק הסיב, כך שאין המדובר בצבע העלול להתקלף או לדהות. חלק מסוגי הראטן המשמשים בייצור ריהוט הגן עשויים ראטן סינטטי המכיל חומר מונע UV, מה שהופך את הריהוט לעמיד עוד יותר מפני קרינת השמש ונזקיה. הראטן הסינטטי, בניגוד לטבעי, איננו דורש תחזוקת שימון תקופתית, טיפול נגד מים או טיפול נגד מזיקים ורמשים למיניהם. כל אלה, הם ההופכים את ריהוט גן ראטן לאחד מסוגי ריהוט הגן הנפוצים ביותר בארץ.

 

הראטן מככב בכל חדרי הבית, ולא רק בגינה

ראטן סינטטי נחשב כיום אחד מסוגי חומר הגלם הנפוצים והמוכרים ביותר, בשל יתרונותיו על חומרי הגלם האחרים. אמנם, מחירו נחשב יקר לעומת פלסטיק, אבל האלגנטיות והאווירה הכפרית שהוא משרה על כל חדר בו משובץ עשוי ריהוט עשוי ממנו, שונה בהרבה מזו שהייתה מתקבלת לו היה מדובר ברהיט דומה עשוי פלסטיק.

 

גם אם, מאחר ומדובר בחומר מתועש המיוצר ביד אדם, טווח הצבעים שלו יכול היה להיות גדול בהרבה (כי, בעצם, בעת הכנתו, ניתן לצקת אליו כל צבע שנרצה), הנטייה הטבעית הינה לשמור על צבעים קרובים ככל האפשר לצבעי הראטן הטבעי, גווני חום, חום בהיר, לבן שבור, קרם, אפרפר.

 

מה שמוסיף גם לריהוט הראטן הסינטטי את תחושת האמינות והקרבה למקור. כורסאות וסלוני הראטן משתלבים נפלא בבתים השומרים על אווירה צעירה ודינמית, בבתים בהם ישנם ילדים ובעלי חיים (וכולנו יודעים באיזו תדירות צריך לנקות בתים כאלה) וגם בבתים המעוצבים בסגנון כפרי קליל.

 

ריהוט גן ראטן סינטטי – האווירה – אוריינטאלית, הטיפול – קונבנציונאלי

ריהוט גן העשוי מראטן סינטטי הינו אידיאלי לגינות וחצרות בהם ישנם בעלי חיים וילדים, וגם לאנשים שאוהבים לארח, משום שניתן בקלות לשטוף אותו לאחר השימוש, לתת לו להתאוורר באוויר הצח, ומיד לאחר שהתייבש, להשתמש בו שוב.

 

יש לו את כל היתרונות של ריהוט גן עשוי פלסטיק, במראה אלגנטי ומתוחכם הרבה יותר, וללא חסרונות ריהוט הגן עשוי הפלסטיק (דהייה עקב קרני שמש ישירות, פגיעות לפגיעות מכניות ומכות, משקל עצמי קל החושף אותם להתעופפות ברוח בעת סופה וכד'). מאחר ומדובר בחומר סינטטי המיוצר בידי אדם, סיבי ראטן סינטטי מגיעים במגוון דוגמאות, צבעים ועיצובים, בסיסים עגולים, חצי-עגולים, סיבים שטוחים, סיבים רחבים וכן הלאה.

 

בדומה לראטן הטבעי, גם מקלעת ראטן סינטטי הינה גמישה ונזקקת לתמיכה מבנית, אשר כיום, עשויה אלומיניום, המחליף את שלדת העץ הוותיקה והמסורתית, אשר שימשה כשלד לראטן הטבעי. משקלו של ריהוט גן עשוי ראטן סינטטי קל בהרבה ממשקל ריהוט זהה עשוי ראטן טבעי, גם בשל ההבדל במשקלם של הסיב הטבעי והסינטטי, וגם בשל ההבדל במשקל בין שלדת העץ החבויה ברהיט הראטן הטבעי לבין שלדת האלומיניום המעצבת את צורתו של ריהוט הגן ראטן סינטטי. זה, בעצם אומר שלא רק שקל יותר לנקות את רהיטי הראטן הסינטטי, אלא אף קל יותר להעבירם ממקום למקום ברחבי החצר בעת הניקוי שלהם

 

איזו אווירה משדר ריהוט גן ראטן?

אם נחזור לפסקה שפתחה את המאמר, נגלה שלא מפתיע שהרבה מלונות משתמשים ברהיטי ראטן על מנת ליצור תחושה קלילה של חופש אצל המתארחים בהם. תחושות וזיכרונות מתקופות נעימות, הם משהו שאנחנו סוחבים איתנו כל חיינו בתת מודע.

 

אנחנו אפילו יכולים לא להיות בטוחים למה בדיוק, אבל ריהוט גן ראטן נותן לנו תחושה של חופש, של קלילות, של נינוחות, של זמן פנוי בשפע. רהיטי גן כאלה פשוט קוראים לנו לשבת או להשתרע עליהם, גם כאשר הם ממוקמים בגינה או בחצר הפרטית שלנו ולא באוהל בדואי בדהב או לצד הבריכה בבית מלון. זה בעצם כל מה שאנחנו מצפים מרהיטי גן, לא?