באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

פתרונות הצללה מומלצים

פתרונות הצללה מומלצים

מדוע אמצעי הצללה הפכו לכה פופולריים בשנים האחרונות?

פתרונות הצללה מומלצים

לא מעט ישראלים חולמים על בית עם גינה פרטית, מסתבר שבית שכזה, הוא פנטזיה בעבור רבים. אז הנה רכשתם במזל טוב, בית עם חצר פרטית או מרפסת רחבת ידיים, ואתם רוצים לבלות בחוץ כמה שיותר, אולם במדינה שלנו בה השמש קופחת מעל ראשינו ברוב ימות השנה (וכל אחד יודע מהן ההשלכות של חשיפה מוגברת לשמש), פתרונות הצללה גם מגוננים עלינו, אפילו בימות גשם.

היתרון העיקרי

פתרונות הצללה מומלצים, הינם כמובן בעלי עוד ערך נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו, בשל שלל העיצובים היפיפיים של פתרונות הצללה, העשויים גם הם מחומרי גלם שונים, מראה הגינה ישתנה פלאים, היא תיראה מסוגננת ואטרקטיבית, מזמינה לבילוי.

פתרונות הצללה מגוונים

אולי בימים עברו, היה קיים פתרון הצללה אחד או שניים, המבחר לא היה גדול וכך גם הצטמצמו אפשרויות העיצוב. אולם כיום המצב השתנה כליל. אם תשימו לב, קיימים כמה וכמה פתרונות הצללה שונים. הרעיון הפשוט ביותר הוא לרכוש שמשייה ענקית, צבעונית ומעוצבת, אותה ממקמים מעל שולחן האוכל, או בכל מקום אחר בגינה, כך גם תוכלו להתחמק מחומה של השמש, שמשייה היא בהחלט פתרון הצללה לא רע, אולם הוא איננו אופטימלי, וישנם עוד מוצרי הצללה אותם ניתן לקפל ולאחסן במקום מוגן.

 

בשנים האחרונות עולים הביקושים לפרגולות המספקות גמישות: פרגולות אלומיניום הנשלטות על ידי שלט, מאפשרות לפתוח ולסגור אותן בעת הצורך, ואף להפוך את המרפסת לחדר מקורה וסגור באמצעים פשוטים יחסית, הן מהמבוקשות בתחום זה.

סוגי הצללה נוספים

כמובן, למעט אמצעי ההצללה אותם ניתן לקפל ולהעבירם ממקום למקום, ישנן שיטות הצללה שאינן ניידות, אלא מקובעות למקום. במיוחד כאשר מדובר בפרגולות, גזיבו וסוגי סוככים שונים, אלה נמצאים לאורך כל ימות השנה במקומם. אמצעי הצללה לגינה העשויים מחומרי גלם איכותיים עמידים גם מפני תנאי אקלים שונים.

סככים עם זרועות

ישנם גם סככים עם זרועות, כך שגם אותם ניתן לסגור או לפתוח בעת הצורך, הם עשויים מחומרי גלם משובחים, עמידים בפני תנאי אקלים שונים, ויתרונם הנוסף נעוץ בעובדה שניתן לבחור בין שני סוגים – האחד ידני ואילו השני חשמלי. קיימים גם פתרונות הצללה אחרים, למשל קבועים. את אלה לא ניתן לפתוח ואף לא לסגור. קיים גם סוכך לחלונות הבית, על מנת למנוע חדירה של קרני שמש לתוכו. כאן מדובר בסוכך מסילות. יש היום מספר סוגי סוככים מובילים ואיכותיים נפתחים, נסגרים וקבועים, ומה שמאפיין את כולם היא העובדה שהם עשויים מחומרים חסינים בפני קורוזיה (אלה העשויים ממתכת).

בחירה על פי התנאים הקיימים

גם אם מצאתם אמצעי הצללה מושלם בעבורכם, חשוב לדעת כי בראש ובראשונה יש לבדוק את גודל השטח אותו תירצו להציל, והאם שטח האדמה ישר או בעל שיפוע, כל אלה הם חלק ממערך השיקולים בעת רכישת פתרונות הצללה. מן הסתם, אם לא תתייחסו לגודל ותנאי השטח, תרכשו מוצר שכלל איננו מתאים לגינתכם, מה שיפגום במראה הכללי שלה. כלומר, אין רק לשים לב לפרקטיות ולפונקציונלית, אלא להתאים בצורה מושלמת את אמצעי ההצללה למאפייני הגינה.

לא עוד רק פרגולה

פרגולה מעץ היא אחד מפתרונות ההצללה הנפוצים ביותר. לעץ ערך מוסף משלו, ולכן פתרונות הצללה אלה הינם גם דקורטיביים למראה, ניתן לעצבם בשלל צורות, והם גם עשויים מסוגי עץ שונים. עץ  אורן למשל, הוא הזול ביותר. מן הסתם, יהיה מסובך יותר להרכיב פרגולה בגינה, עניין זה טומן בחובו תכנון רב, לעתים ע"י מהנדס. בין לבין, נמצאו עוד אמצעי הצללה, אותם קל מאוד להתאים והתוצאות הן לא פחות טובות: למשל יריעות בד, גם הן עשויות מחומרי גלם איכותיים, המעניקות הגנה אופטימלית, כך ניתן ליהנות מגינתכם גם בימות החורף, אפילו הגשם לא ירתיע אתכם.

מהו גזיבו?

אמצעי הצללה פופולרי נוסף הוא גזיבו. אם שטח ההצללה הינו קטן, גזיבו הינו פתרון פנטסטי, וגם כאן ניתן למצוא גזיבו בעיצובים וגוונים שונים. גזיבו לרוב נשען על עמודים עשויים ממתכת, במקרה זה אלומיניום, כאשר הבד מותקן ישירות אל הבסיס. לבסוף, זהו גם פתרון הצללה שקל מאוד להתקינו.

מדוע אמצעי הצללה הפכו לכה פופולריים בשנים האחרונות?

כאן מדובר בביקוש ובהיצע. יותר ויותר אנשים תרים אחר אמצעי הצללה לגינת הבית או המרפסת, ולכן גם מבחר הפתרונות עלה פלאים. מי שיש לו גינה, חייב להבין כי חלק מחוויית השהות בה, הוא לאפשר תנאים אופטימליים, כך שלא תרוצו לבית אחרי כמה דקות מכיוון שהשמש משגעת אתכם. זוהי הזדמנות פז לנצל את שטח הגינה עד תומו, לרכוש ריהוט גן מעוצב, כמו כיסאות בר, פינות אוכל, ספסל לגינה, מיטת שיזוף, נדנדה עשויה מעץ ועוד, והנה לכם, פיסת שמיים פתוחים, ובילוי באוויר הצח.

לא מוותרים על עיצוב!

למדנו כי קיימים אמצעי הצללה רבים, כולם כאחד פרקטיים, ויכולים לשרוד תנאי אקלים לא קלים הקיימים בישראל בימות הקיץ. למעשה, גינה שאינה מוצלת, סביר להניח שגם לא יבלו בה הרבה, וחבל, בהחלט ניתן לשנות את המצב באמצעות אמצעי הצללה שונים, המתאימים במדויק לגינה.

מהי המטרה?

המטרה היא להתאים את הסוככים באופן מושלם לחצר או למרפסת, עם התייחסות לאלמנטים הדומיננטיים בשטח, כל זאת בכדי להימנע מסגנון עיצוב מנוכר לשאר הסביבה. כפי שניתן להבין, אמצעי ההצללה אינם רק פונקציונליים ופרקטיים, הם בעלי ערך עיצובי, ממש בדומה לריהוט גינה אחר.

חומרים איכותיים בלבד

אם תפנו לחנות מובילה העוסקת בייבוא ושיווק של ריהוט גן, לא רק שיציעו לכם ייעוץ מקצועי, בחנות תוכלו למצוא שפע סוגי סוככים, לפחות כמה מהם יתאימו לסגנון עיצוב הגינה. כל הסוככים כאחד, ואין זה משנה מאיזה חומר גלם הם עשויים, בין אם מדובר בעץ, אלומיניום או יריעת בד, מיוצרים מחומרי הגלם האיכותיים ביותר למטרה זו, אותם ניתן למצוא במגוון צבעים, עיצובים וקיימים לא מעט דגמים.